loading...

فروش نهال خوشه ای گردو

بازدید : 65
پنجشنبه 29 مهر 1400 زمان : 19:06

بیشترین باردهی، کمترین هزینه! شاید این جمله‌ی کوتاه هدف و مقصود اغلب باغداران گردو باشد. تمامی باغداران مایل به سودآوری بیشتر از باغ خود با صرف هزینه‌های کمتر و بهینه هستند. این رویا، چندان دور و غیرقابل دسترس نیست. با یک انتخاب هوشمندانه و خرید بهترین نهال گردو و کاشت و نگهدارای اصولی میتوان به‌راحتی به آن دست یافت. اگر شما هم مایل به احداث باغ گردو با بیشترین باردهی و کمترین هزینه هستید؛ این مطلب‌را از دست ندهید.

قیمت نهال گردو کانادایی

انتخاب بهترین نهال گردو، برای کاشت در‌باغ یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که هر باغدار حرفه ای به آن توجه میکند. این مورد، خود تحت تاثیر عوامل متعددی است که در‌ادامه به هریک میپردازیم.

  • ارتفاع از سطح دریا: برای خرید نهال گردو باید ارتفاع از سطح دریای منطقه‌ی خود‌را بدانید. و با مقایسه‌ی آن، با ارتفاع مختص هر نهال گردو، نهال‌هایی که برای کاشت در‌منطقه‌ی شما مناسب هستند ‌را بیابید.
  • تحمل سرمایی و گرمایی: اگر در‌منطقه‌ی سردسیری یا گرمسیری قرار دارید. در‌بین نهال‌هایی که در‌مرحله‌ی قبلی بدست آوردید. نهال‌هایی‌را انتخاب کنید. که تحمل سرمایی و یا گرمایی بالاتری داشته باشند. درختان تنها در‌این صورت است که قادرند در‌شرایط دمایی منطقه شما دوام آورده و نسوزند.
  • دیرگل و یا زودگل: فاکتور بعدی که در‌این بخش حائز اهمیت است. دیرگل و یا زودگل بودن نهال است. اگر در‌منطقه‌ی شما سابقه‌ی سرماهای ناگهانی پاییزه و یا بهاره وجود دارد. ممکن است هنگام گلدهی درختان، منطقه دچار سرمازدگی شده و شکوفه‌های درختان که در‌برابر سرمازدگی بسیار آسیب پذیرند، به طور کامل بسوزند. نیاز به یادآوری نیست که با سوختن جوانه‌های گل، محصول دهی درختان کاهش چشمگیری خواهند یافت. در‌این صورت شما باید نهال گردویی‌را انتخاب کنید که دیرگل باشد. تا از بروز خسارات در‌سرمازدگی بهاره جلوگیری کنید.
  • محصول دهی: درختان گردو در‌شرایط مساعد رشد، دارای محصول دهی مشخصی هستند. یعنی اگر حداکثر محصول دهی یک رقم تا 6 تن در‌هکتار است. با نگهداری بیشتر، این مقدار افزایش نخواهد یافت. بنابراین در‌لیست اطلاعات محصول به دنبال نهال گردویی باشید که محصول دهی حداکثری آن بالاتر است.
  • عمر اقتصادی: عمر اقتصادی یعنی حداکثر زمانیکه درختان پس از رسیدن به سن بلوغ به محصول دهی حداکثری ادامه میدهند. پس از پایان عمر اقتصادی محصول دهی درختان کاهش میابد. و دیگر برای عرضه در‌بازار مناسب نیست. اگر عمر اقتصادی درختان کم باشد. باغدار هرچند سال یکبار مجبور به پرداخت هزینه‌های خرید نهال گردو خواهد بود. بنابراین فاکتور بعدی که در‌انتخاب بهترین نهال گردو تاثیرگذار است. عمر اقتصادی درختان گردو است.
  • ارتفاع درختان: شاید به نظر ارتفاع درختان موضوع مهمی در‌خرید نهال گردو به نظر نرسد. اما باید گفت در‌درختانی که ارتفاع آنها بلندتر است. هزینه‌های نگهداری و سمپاشی، و همچنین هزینه‌های برداشت محصول تا 50 درصد افزایش خواهد داشت. به این ترتیب درختانی که ارتفاع نسبتا کوتاهتری دارند. باعث صرفه جویی در‌هزینه‌ها خواهند شد. به همین دلیل اکثر باغداران حرفه ای در‌مرحله هرس درختان، ارتفاع درخت‌را کنترل میکنند.
  • کیفیت محصولات: تعیین قیمت و فروش میوه‌های نهال گردو؛ وابسته به کیفیت آنها است. طبیعتا میوه‌های درشت تر و باکیفیت تر و با کمترین میزان خرابی و پوکی کمتر؛ درآمد بیشتری‌را نصیب باغدار خواهند نمود. بنابراین هنگام خرید نهال گردو باید به کیفیت محصولات آن نیز توجه داشته باشید.

مرحله دوم: معرفی بهترین نهال گردو

با توجه به فاکتورهایی که در‌مرحله‌ی قبل به آنها اشاره شد. قصد داریم بهترین نهال گردو برای کاشت در‌اکثر نقاط کشور‌را به شما معرفی نماییم.

نهال گردو پالیز کانادایی:

خرید نهال گردو پالیزکانادایی یکی از بهترین انتخاب‌ها در‌اکثر نقاط کشور است. این رقم قادر‌است با مناطق سردسیری و حتی گرمسیری به خوبی سازگار شده و محصول دهی بسیار عالی به همراه داشته باشد. در‌ادامه به مهم‌ترین فاکتورها در‌انتخاب و خرید نهال گردو پالیزکانادایی اشاره خواهیم نمود:

  • ارتفاع از سطح دریا: نهال گردو پالیزکانادایی در‌ارتفاع بین 0 تا 3000 متر از سطح دریا به خوبی رشد میکند. جالب است بدانید تمامی نقاط حاصلخیز در‌کشورمان در‌این بازه‌ی ارتفاعی قرار دارند. به عبارت دیگر، صرف نظر از ارتفاع از سطح دریای منطقه خود؛ میتوانید این نهال‌را برای باغ خود انتخاب کنید.
  • تحمل سرمایی و گرمایی: مناطق مرتفع و کوهستانی در‌کشورمان سردتر و مناطق کویری و یا نزدیک به خط استوا، بسیار گرمتر هستند. درختان گردو پالیزکانادایی قادرند در‌کلیه مناطق از جمله سردسیری و گرمسیری به خوبی رشد کنند. و محصول دهی بسیار عالی به همراه داشته باشند.
  • دیرگل یا زودگل: این رقم خیلی دیرگل میباشد. بنابراین کلیه ریسک‌های ناشی از سوختن جوانه‌ها در‌اثر سرماهای ناگهانی در‌منطقه‌را به صفر میرساند.
  • محصول دهی: یکی از نقاط قوت اصلی و دلیل اصلی اغلب باغداران برای خرید نهال گردو پالیزکانادایی؛ محصول دهی بینظیر این رقم است. نهال گردو پالیزکانادایی تنها رقم گردویی است که قادر‌است تا 16 تن باردهی به همراه داشته باشد. این مقدار بیش از 2 برابر میانگین محصول دهی سایر ارقام گردو است.
  • عمر اقتصادی: درخت گردو پالیزکانادایی در‌8 سالگی به سن بلوغ میرسد و پس از آن تا بیش از 100 سال به محصول دهی حداکثری میپردازد. هرچه شرایط نگهداری درخت مساعدتر باشد. عمر اقتصادی و محصول دهی درختان نیز افزایش یافته و به این مقدار نزدیک‌تر میشود.
  • ارتفاع درختان: درختان گردو پالیز کانادایی قادرند بین 4 تا 5 متر رشد کند. ارتفاع این درخت متوسط و کوتاه است. بنابراین برداشت محصولات به آسانی و با دست انجام میشود.
  • کیفیت محصولات: میوه‌های درخت گردو پالیزکانادایی به همراه پوسته‌ی چوبی به طور میانگین 15 گرم وزن دارند. پوسته‌ی چوبی آن به‌راحتی از مغز جدا میشود. وزن هر مغز به طور میانگین 8.9 گرم است. درصد چربی مغز بالا و در‌حدود 73% است. بنابراین برای استفاده در‌غذا، کیک و شیرینی و سالاد و آجیل و... بسیار مناسب است.

قیمت نهال گردو لیبل دار

  • انتخاب نهالستان نهال گردوی معتبر: در‌بخش قبل دانستیم که خرید نهال گردو پالیزکانادایی در‌هر منطقه و شهری که قرار داریم، یک انتخاب بسیار عالی است. حال نوبت به انتخاب یک نهالستان معتبر برای خرید نهال گردو پالیز کانادایی میرسد. نهالستانی‌را انتخاب کنید که دارای مجوزهای معتبر و رسمی باشد و نهال‌ها‌را براساس دانش روز و با بهترین امکانات و تجهیزات تولید نموده است. بهتر است از نهالستان‌های تخصصی گردو خرید کنید. باید توجه داشته باشید که نهال‌های گردو دچار بیماری و آفت زدگی نباشند. و آسیب‌هایی همچون بریدگی و شکستگی روی نهال‌ها وجود نداشته باشد. نهالستان‌های معتبر به همراه نهال گردو, گواهی سلامت و ضمانتامه کتبی قابل پیگیری ارائه میدهد. پس در‌صورت خرابی نهال، از کاشتن آن خودداری نموده و حتما آن‌را مرجوع کنید.
  • معرفی نهالستان معتبر پالیزگردو: نهالستان نهال گردوی پالیزگردو، بیش از نیم قرن است که به صورت تخصصی به تولید و فروش انواع نهال گردو از جمله فروش نهال گردو پالیزکانادایی میپردازد. این مرکز به مدیریت جناب آقای سعید قاسمی؛ امروز یکی از بزرگترین نهالستان‌های گردو در‌شمال غربی کشور شناخته میشود. نهال‌های تولید شده توسط این مرکز همگی دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی بوده و به همراه آنها گواهی سلامت و ضمانتنامه کتبی ارائه میشود. برای پیش خرید و یا خرید نهال گردو پالیزکانادایی و یا کسب اطلاع از قیمت نهال گردو پالیزکانادایی با ما به صورت تلفنی، آنلاین و یا حضوری در‌ارتباط باشید.

خرید انواع ارقام پیوندی نهال گردو

از سایر خدمات پالیزگردو میتوان به ارائه مشاوره‌ رایگان در‌حوزه نحوه احداث باغ گردو؛ احداث باغ گردوی شما به صورت حضوری؛ و یا ارائه مشاوره بیماری شناسی و آفت زدایی توسط متخصصین گیاه شناسی به صورت تلفنی؛ آنلاین و حضوری واقع در‌دفتر مرکزی نهالستان بزرگ پالیزگردو میباشد.

جهت کسب اطلاع از قیمت نهال گردو پیوندی فرنور و یا پیش خرید و خرید نهال؛ به سایت ما به آدرس www.palizgerdo.com مراجعه نموده و یا از طریق تماس تلفنی و یا در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی 09141832393

بازدید : 73
پنجشنبه 29 مهر 1400 زمان : 19:02

نهال گردو خوشه ای فرانسه به علت شکل خاص محصول دهی و همچنین کیفیت محصولاتش، مورد توجه باغداران زیادی قرار گرفته است. جالب است بدانید این رقم پرمحصول، یکی از خوشمزه ترین میوه های گردو را دارد. نهال گردو خوشه ای فرانسه همانطور که از نام آن پیداست؛ برای اولین بار در کشور فرانسه کاشته شد. اما به دلیل کیفیت بالای محصولاتش، به سرعت توانست سهمی از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد. امروزه این رقم در بیشتر نهالستان های گردو دیده میشود. و به علت عملکرد ویژه درختانش؛ در دسته ی نهال های پرفروش قرار میگیرد. در این مطلب میخواهیم دلایل قیمت خرید نهال گردو خوشه ای فرانسه را بررسی نماییم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چرا باید نهال گردو خوشه ای فرانسه بخرم؟

دلایل متعددی برای خرید نهال گردو خوشه ای فرانسه وجود دارد. که در این بخش به برخی از مهم ترین دلایل آن اشاره میکنیم:

محصول دهی:

همیشه یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب یک نهال؛ میزان محصول دهی آن است. محصول دهی درختان هرچه بیشتر باشد؛ به همان نسبت توجه باغداران بیشتری را به خود معطوف مینماید. درختان گردو خوشه ای فرانسه به علت محصول دهی زیادی که دارند؛ در دسته ی درختان پرفروش در کشورمان محسوب میشوند. در واقع هر هکتار از باغ گردو خوشه ای شما؛ در سنین بلوغ قادر است تا 7 تن باردهی به همراه داشته باشد. از همه مهم تر وزن و درشتی میوه ها است که در کنار طعم و خاصیت میوه، کیفیت محصولات را تعیین مینماید. میوه های گردو خوشه ای فرانسه به همرا پوسته ی چوبی آنها، حدود 11.5 گرم است. شکل آن تخم مرغی بزرگ و پوست چوبی آن کاغذی است. مغز میوه سفید رنگ است و با درصد چربی بالا و طعمی بسیار خوشمزه؛ خواص فراوانی دارد.

عمر اقتصادی:

اگر عمر اقتصادی درختی کوتاه باشد؛ یعنی زمان کمتری میتوان از محصول دهی حداکثری درخت بهره برد. محصول درختان پس از گذر از عمر اقتصادی؛ کاهش یافته و دیگر مناسب برای عرضه در بازار نیست. در این شرایط باید درختان کهنسال را بریده و نهال دیگری بکارید. این کار باغداران را با هزینه های خرید نهال گردو و کاشت در باغ؛ و هزینه های گزاف دیگر نگهداری مواجه میکند. از این رو، باغداران علاقه به کاشت ارقام با عمر اقتصادی بالاتر در باغ را دارند. باید گفت درخت گردو خوشه ای فرانسه؛ عمر جاودانه دارد. با یکبار کاشت این نهال در باغ، تا 100 سال محصول دهی حداکثری برای باغدار به همراه دارد. از طرفی این رقم به سرعت به سن بلوغ رسیده و محصول دهی حداکثری را آغاز میکند. با کاشت نهال گردو خوشه ای فرانسه؛ در همان سال اول محصول دهی را آغاز میکند اما محصول دهی آن نسبتا کمتر است. تنها 3 سال پس از کاشت نهال؛ محصول دهی حداکثری آغاز میشود. و این روند تا 100 سال ادامه خواهد داشت.

قیمت خرید انواع نهال گردو

یکی دیگر از دلایل خرید نهال گردو خوشه ای فرانسه؛ قابلیت سازگاری پذیری با بیشتر مناطق کشورمان است. سازگاری یک رقم با محیط با فاکتور مهم ارتفاع از سطح دریا تعیین میشود. در هر ارتفاعی؛ آب وهوا و شرایط اقلیمی و میزان رطوبت مشخصی وجود دارد؛ بنابراین با آگاهی از ارتفاع از سطح دریای منطقه خودمان و تطابق آن با ارتفاع مطلوب نهال؛ خواهیم دانست که این رقم برای کاشت در باغ ما مناسب است یا خیر؟

نهال گردو خوشه ای فرانسه در ارتفاع 500 تا 1500 متر از سطح دریا؛ بهترین عملکرد را خواهد داشت.

عدم تطابق ارتفاع نهال اصلی با ارتفاع منطقه؛ محصول دهی درختان را کاهش داده و حتی ممکن است درختان شما به طور کامل بسوزند. از این رو توصیه میکنیم پیش از خرید نهال گردو خوشه ای فرانسه؛ از ارتفاع از سطح دریای منطقه خود آگاه شوید. برای این کار میتوانید نام شهر خود را در مرورگر وب جستجو نموده و یا با استفاده از نرم افزار گوگل ارث از ارتفاع دقیق باغ خود آگاه شوید.

قدرت درختان گردو خوشه ای فرانسه:

از دیگر دلایل اصلی خرید نهال گردو خوشه ای فرانسه؛ قدرت درختان است. درختان گردو خوشه ای فرانسه؛ متوسط پاکوتاه هستند. این درختان در برابر خشکی تحمل بسیار عالی دارند. و همچنین مقاومت سرمایی و گرمایی آنها مطلوب است. نهال گردو خوشه ای فرانسه؛ در برابر آفات و بیماری ها نسبتا مقاوم است. اما شما باید همواره مراقب حمله بیماری بلایت گردو باشید. به علت مقاومت بالای این رقم، هزینه های اضافی نگهداری و سمپاشی و کوددهی آن به حداقل میرسد.

نحوه ی خرید نهال گردو خوشه ای فرانسه

اگر قصد خرید نهال گردو خوشه ای فرانسه را دارید. ابتدا باید به دنبال بهترین نهالستان نهال گردو بگردید. یافتن نهالستان معتبر کار چندان سختی نیست. نهالستان های معتبر دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی هستند. مهم ترین مدارک، شناسنامه معتبر؛ گواهینامه معتبر و رسمی و گواهی ثبت اختراع هستند. حتما پیش از خرید نهال گردو خوشه ای فرانسه، مجوزهای نهالستان را بررسی کنید. سابقه رسمی نهالستان و مشتریان راضی؛ یکی دیگر از عوامل برای شناسایی نهالستان معتبر به شمار میاید. حتما سعی کنید از نهالستان معتبر، نهال بخرید. دلیل آن، اطمینان از سلامتی و مطابقت رقم انتخابی با رقم خریداری شده است. از طرفی نهالستان های معتبر به همراه نهال ها گواهی سلامت و ضمانتنامه کتبی معتبر ارائه میدهند. درنتیجه ریسک های ناشی از خرید نهال و آسیب های حین ارسال در آن به حداقل خواهد رسید.

نهالستان نهال گردو پالیزگردو

نهالستان پالیزگردو؛ با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی؛ بزرگترین و خوشنام ترین نهالستان در شمال غربی کشور است. این نهالستان بیش از نیم قرن است که به فعالیت حرفه ای در حوزه فروش انواع ارقم نهال از جمله فروش نهال گردو میپردازد. پالیزگردو با دارا بودن کلیه مجورهای رسمی و معتبر، موفق به تولید انواع ارقام میوه؛ ارقام اصلاحی و ژنوتیپ ها برای سازگاری بیشتر با شرایط آب وهوایی و اقلیمی در کشورمان گشته است. همچنین برای افزایش رضایت باغداران محترم و پیگیری خرید؛ گواهی سلامت و ضمانتنامه کیفیت معتبر ارائه میدهد. جهت کسب اطلاع از قیمت نهال گردو خوشه ای فرانسه؛ و یا پیش خرید و یا خرید نهال گردو خوشه ای فرانسه با ما به صورت تلفنی؛ آنلاین و یا حضوری در تماس باشید.

معتبر ترین نهالستان گردو

در تیم تخصصی پالیز تمامی مشاوره های بیماری شناسی و آفت زدایی به وسیله مشاوران متخصص انجام میشود. شما میتوانید به صورت تلفنی، آنلاین و حضوری با متخصصین ما در تماس باشید. نهالستان پالیزگردو کلیه مشاوره های راه اندازی باغ گردو مثل آبیاری، کوددهی و هرس و... را به صورت 100 در 100 رایگان انجام میدهد. خدمت احداث باغ گردو برای باغداران محترمی است که قصد احداث راه اندازی باغ گردو توسط تیم متخصصین را دارند. شما میتوانید با تیم تخصصی پالیزگردو تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت نمایید. برای افزایش سرعت در انجام خدمت؛ لازم است نتایج آزمایش خاک را برای مشاوران ما در پالیزگرد ارسال نمایید.

نتیجه گیری

نهال گردو خوشه ای فرانسه، یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید و کاشت در باغ است. امروزه میتوان این رقم را میتوان در سرتاسر کشور کاشت. میوه ی این رقم بسیار با کیفیت و خوشمزه بوده و توجه خریداران زیادی را به خود اختصاص داده است. شما میتوانید با خرید و کاشت نهال گردو خوشه ای فرانسه در باغ خودتان تا 100 سال از محصول دهی بسیار عالی آن بهره ببرید.

جهت کسب اطلاع از قیمت نهال گردو خوشه ای فرانسه و یا پیش خرید و خرید نهال؛ به سایت ما به آدرس www.palizgerdo.com مراجعه نموده و یا از طریق تماس تلفنی و یا در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی 09141832393

بازدید : 73
پنجشنبه 29 مهر 1400 زمان : 18:56

نهال گردو پیوندی فرنور یکی از پرطرفدارترین نهال های گردو در کشورمان است. نهال گردو پیوندی فرنور، محصول کشور فرانسه است که امروزه مردم در اغلب مناطق از شمال تا جنوب آن را کاشته و از محصول دهی آن بهره مند میشوند. در این مطلب در نظر داریم 10 دلیل اصلی علاقه ی کشاورزان به خرید نهال گردو پیوندی فرنور و کاشت آن در باغ را بررسی نماییم. پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

عمر اقتصادی درخت

درخت گردوی فرنور عمر اقتصادی برابر 100 سال دارد. یعنی با یکبار کاشت و نگهداری از درخت قادر است تا 100 سال محصول دهی با کیفیت و اقتصادی برای باغداران به همراه داشته باشد. هرچه شرایط نگهداری نهال مطلوب تر باشد. عمر اقتصادی آن افزایش میبابد. با یکبار خرید نهال گردو پیوندی فرنور و کاشت آن در باغ تا 100 سال نیازی به خرید نهال دیگری ندارید. پس از پایان عمر اقتصادی درخت نیز محصول دهی ادامه میابد اما میزان باردهی، با افت چشمگیری همراه خواهد بود. و میوه های درخت برای عرضه در بازار مناسب نیست.

قیمت نهال گردو فرنور پیوندی

  1. حداکثر محصول دهی درخت

محصول دهی درخت گردو پیوندی فرنور فوق العاده است. این رقم در دسته ی درختان پرمحصول قرار دارد. در سالهای ابتدای نهال قادر است به ازای هر هکتار تا 1 تن محصول دهی داشته باشد. با رسیدن به سن بلوغ این مقدار به 8 تن در هکتار خواهد رسید. نحوه ی آبیاری درختان و شرایط دمایی و ارتفاع از سطح دریا در عمر اقتصادی و محصول دهی درختان تاثیرگذار است. به همین دلیل توصیه میکنیم آبیاری درختان را به صورت منظم و با استفاده از روش آبیاری تحت فشار بابلر انجام دهید.

  1. قدرت رشد درخت

یکی دیگر از دلایل خرید نهال گردو پیوندی فرنور؛ قدرت رشد درختان است. درختان این رقم بسیار تنومند بوده و قدرت رشد آنها بسیار بالا است. از این رو مقاومت سرمایی و گرمایی نهال گردو پیوندی فرنور بیشتر از سایر درختان است. همچنین به علت دیرگل بودن میتوان از این رقم، حتی در مناطقی با زمستان های طولانی و یا با احتمال سرماهای ناگهانی بهاره نیز استفاده نمود.

  1. شکل میوه

میوه ی گردو پیوندی فرنور بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. وزن میوه به همراه پوسته ی چوبی آن به 13 گرم میرسد. شکل آن تقریبا گرد است و پوسته برجسته ای دارد. پوسته چوبی بسیار نازک بوده و در اصطلاح کاغذی است. با شکستن آن به مغز میوه میرسیم که بیشتر وزن آن را تشکیل داده است. رنگ مغز میوه روشن است.

  1. درصد چربی مغز میوه

مغز میوه ی گردو پیوندی فرنور دارای 57 درصد چربی است. از این رو میتوان آن را در غذا، خورشت؛ سالاد، شیرینی و کیک استفاده نمود.

  1. تحمل خشکی درخت

درخت گردو پیوندی فرنور تحمل خشکی بسیار بالایی دارد. از این رو نیاز به آبیاری آن کاهش یافته در نتیجه در هزینه های باغداری صرفه جویی میشود. برای ابیاری این رقم بهتر است هر 7 تا 10 روز یکبار درختان را آبیاری کنید. بهترین زمان آبیاری در اوایل صبح و در سایه انداز درخت است. استفاده از روش های نوین آبیاری علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، به کاهش هزینه های آبیاری، سهولت در آبیاری و جلوگیری از گسترش بیماری ها در سطح باغ میشود. همچنین میتوان آبیاری را تحت کنترل خود درآورده و در فصل بهار و تابستان با افزودن قطره چکان آبیاری را افزایش داده و در فصل پاییز و زمستان آبیاری را کاهش دهید.

  1. ارتفاع از سطح دریا

یکی از مهم ترین دلایل خرید نهال گردو پیوندی فرنور؛ مطابقت این نهال با بیشتر ارتفاع های از سطح دریا در کشورمان است. بازه ی ارتفاعی این رقم بین 0 تا 3000 متر است که تقریبا بیشتر مناطق کشورمان در این ارتفاع قرار دارند. برای اطمینان از ارتفاع از سطح دریای منطقه خودتان میتوانید نام شهر خود را در مرورگر جستجو نموده و یا از گوگل ارث استفاده نمایید. توجه داشته باشید، فقط و فقط در صورت تطابق ارتفاع از سطح دریای منطقه تان با ارتفاع مطلوب نهال میتوانید این نهال را در باغ خود بکارید.

  1. شروع محصول دهی

درخت گردو پیوندی فرنور جزو معدود درختانی است که محصول دهی خود را از اوایل کاشت آغاز میکند. با کاشت این رقم در باغتان میتوانید حتی در سال اول محصول گردو برداشت نمایید. اما همانطور که میدانید درختان با رسیدن به سن بلوغ به محصول دهی حداکثری میرسند. درخت گردو پیوندی فرنور 3 سال پس از کاشت به سن بلوغ میرسد.

  1. نیاز سرمایی

نیاز سرمایی درخت گردو پیوندی فرنور بین 700 تا 1500 ساعت قرار گیری در دمای زیر 7 درجه سانتیگراد است. آب وهوای بیشتر مناطق در کشورمان قادر برطرف سازی این نیاز درختان خواهند بود. درختانی که دوره ی سرمایی را به خوبی پشت سر گذاشته باشند. در فصل بهار جوانه زنی آن ها افزایش میابد.

  1. مقاومت در برابر آفات

به طورکلی مقاومت بالای نهال در برابر آفات و بیماری ها؛ ریسک ابتلا به بیماری و آفات در درختان را کاهش داده؛ از طرفی هزینه های نگهداری و درمان درختان به حداقل میرسد. نهال گردو پیوندی فرنور در برابر آفات مقاومت بسیار بالایی دارد. البته باید به تغذیه مناسب درختان و سمپاشی سالیانه آنها توجه شود.

روش های شناسایی نهالستان نهال گردوی معتبر برای خرید نهال گردو پیوندی فرنور

شناخت یک نهالستان نهال گردو کار پیچیده و دشواری نیست. برخی از باغداران محترم علاقه مند به خرید نهال گردو پیوندی فرنور از نهالستان نزدیک به باغ خود هستند. اما لازم است بدانید؛ دوری یا نزدیکی یک نهالستان امر حائز اهمیتی نیست. آنچه که مهم است، کیفیت و سلامت نهال ها و رشد مناسب آنهاست که در هنگام خرید نهال گردو پیوندی فرنور باید به آنها توجه شود.

روش شناخت نهالستان معتبر: انواع رقم درخت گردو

  • مجوزهای نهالستان: مجوزهای لازم جهت فعالیت، گواهینامه معتبر و رسمی؛ شناسنامه معتبر و گواهی رسمی که باید از جهاد کشاورزی دریافت شوند.
  • سابقه و مشتریان راضی: با جستجو از سابقه ی نهالستان و باغداران محترمی که از آن خرید نموده اند. از این موضوع آگاه خواهیم شد.
  • کیفیت و سلامت نهال ها: با بررسی نهال ها، هرگونه تغییر شکل و رنگ و یا وجود حشرات را روی آنها مهم تلقی نموده و از عدم وجود آفات و بیماری ها در نهال اطمینان حاصل مینماییم.
  • استفاده از دانش روز و تجهیزات پیشرفته برای تولید نهال: به این ترتیب تمامی نهال های تولیدی با بیشتر شرایط آب وهوایی در کشورمان سازگار میباشد.
  • ارائه گواهی سلامت نهال و ضمانتامه کتبی به همراه نهال: با این کار؛ ریسک های ناشی از خرید نهال گردو پیوندی فرنور را به حداقل میرسانیم.
  • ارائه مشاوره: نهالستان های نهال گردوی معتبر معمولا با ارائه ی مشاوره پیش از خرید، نهال های گردوی مناسب جهت کاشت در باغ شما را معرفی نموده و یا میتوانید از قیمت نهال گردو پیوندی فرنور آگاه شوید. پس از خرید نهال گردو پیوندی فرنور نیز با پشتیبانی و ارائه مشاوره به تمامی سوالات شما باغداران محترم پاسخ میدهند.

نهالستان انواع درخت گردو

نهالستان پالیزگردو با بیش از نیم قرن تجربه بزرگترین و مجهزترین نهالستان در شمال شرقی کشورمان است. این نهالستان نهال گردو، تمامی مجوزهای لازم را از جهاد کشاورزی دریافت نموده و در حوزه ی تولید و فروش انواع ارقام نهال میوه از جمله فروش نهال گردو پیوندی فرنور جزو پیشتازان است. پالیزگردو تمامی مراحل تولید و پرورش نهال را با استفاده از تجهیزات پیشرفته و با توجه به دانش روز تولید نموده و ارقام اصلاحی و پیوندی و همچنین ژنوتیپ ها در این مرکز دارای سازگاری 100 درصدی در ارتفاع از سطح دریای اعلام شده و آب و هوای و شرایط اقلیمی در بیشتر نقاط کشورمان هستند. از این رو پالیزگردو به همراه کلیه نهال های تولید خود، گواهی معتبر و ضمانتنامه کتبی و قابل پیگیری ارائه میدهد.

از سایر خدمات پالیزگردو میتوان به ارائه مشاوره 100 درصد رایگان پیش از خرید نهال گردو پیوندی فرنور و همچنین مشاوره در حوزه نحوه راه اندازی باغ گردو میباشد.

جهت کسب اطلاع از قیمت نهال گردو پیوندی فرنور و یا پیش خرید و خرید نهال؛ به سایت ما به آدرس www.palizgerdo.com مراجعه نموده و یا از طریق تماس تلفنی و یا در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی 09141832393

بازدید : 71
پنجشنبه 29 مهر 1400 زمان : 18:52

نهال گردو چندلر از دیرباز تا کنون یکی از بهترین و شناخته شده ترین ارقام گردو به شمار میرود. این رقم در بیشتر مناطق کشورمان کاشته شده و محصول دهی بسیار عالی به همراه دارد. نهال گردو چندلر با قابلیت سازگاری بالا و محصول دهی فراوانی که دارد. بهترین انتخاب برای شما به شمار میرود. همانطور که میدانید نحوه ی پرورش و رسیدگی به ارقام مختلف درختان با یکدیگر متفاوت است. بنابراین برای رسیدن به محصول دهی حداکثری هر رقم؛ باید اطلاعات کافی از شرایط کاشت نهال، نحوه ی کاشت نهال، قابلیت سازگاری و حداکثر و حداقل دمای قابل تحمل و ارتفاع از سطح دریای نهال و... جمع آوری نماییم. برای اینکه بدانید آیا میتوانید نهال گردو چندلر را در باغ خود بکارید یا خیر. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ویژگی های نهال گردو چندلر

نهال گردو چندلر یکی از نام آشنا ترین ارقام گردو در کشورمان است. جالب است بدانید که این نهال برای اولین بار توسط دانشگاه کالیفرنیا معرفی شد. علت نام گذاری آن، بزرگداشت جناب آقای دبلیو. اچ. چندلر از اساتید گیاه شناسی در همین دانشگاه که در تولید این رقم نقش ویژه‌ای ایفا نمود، میباشد. این رقم با سازگاری بسیار عالی و محصول دهی بینظیری که دارد، توجه باغداران فراوانی را به خود معطوف نموده است. در این بخش به مهم ترین ویژگی های قیمت نهال گردو چندلر؛ اشاره مینماییم:

حداکثر محصول دهی:

محصول دهی این رقم شما را شگفت زده خواهد کرد. نهال گردو چندلر در شرایط نگهداری مطلوب قادر است بین 6 تا 7 تن باردهی به همراه داشته باشد. عوامل بیشماری در حداکثر محصول دهی درختان تاثیرگذارند. از جمله:

  • ارتفاع از سطح دریا: مهم ترین عامل تاثیرگذار در محصول دهی درختان است. در صورت عدم تطابق این مقدار با ارتفاع مطلوب نهال؛ درختان در کمتر از 2 الی 3 سال پس از کاشت به طور کامل میسوزند.
  • سرما و گرمای منطقه و میزان رطوبت: اگر سرمای منطقه بیشتر از تحمل درختان باشد؛ محصول دهی درختان کاهش میابد. برخی از جوانه ها در اثر سرمازگی سوخته و یا به طور کامل درخت در اثر سرما میمرد. رطوبت بیش از حد نیز برای برخی از ارقام غیر قابل تحمل بوده و عامل بروز بیماری های قارچی در ریشه میشود. این رقم تحمل نسبتا خوبی در برابر خشکی از خود نشان میدهد. این مورد، کاشت نهال گردو چندلر را حتی در مناطق با بارندگی کمتر نیز امکان پذیر میکند.
  • آبیاری: از همه مهم تر آبیاری منظم و حتی نحوه ی آبیاری نیز میتواند در حداکثر باردهی درختان تاثیرگذار باشند. برای مثال با آبیاری دیمی، محصول دهی درختان نصف خواهد شد. استفاده از روش آبیاری تحت فشار میتواند علاوه بر افزایش محصول دهی در درختان؛ با آبیاری هدفمند؛ در مصرف آب نیز صرفه جویی نموده و با توجه به نیاز درخت در هرفصل میتوانید آبیاری را کنترل نمایید. آبیاری قطره‌ای مانع از گسترش بیماری ها در سرتا سر باغ خواهد شد. همچنین در این روش به علت عدم جریان آب در سرتاسر باغ، رشد علف های هرز نیز به حداقل میرسد.
  • سن درخت: درختانی که هنوز به سن بلوغ نرسیده اند و یا دوره ی کهنسالی را میگذرانند؛ محصول دهی کمتری دارند. درختان گردو چندلر بیشترین محصول دهی را معمولا در سنین بلوغ و پس از آن تا رسیدن به دوره ی کهنسالی تجربه میکنند.

عمر اقتصادی:

نهال گردوی چندلر به نهالی برای یک عمر شهرت دارد. یعنی با یکبار کاشت این رقم تا 100 سال محصول با کیفیت برای باغدار به همراه دارد. البته تمامی عواملی که در بخش حداکثر محصول دهی به آن ها اشاره شد. در عمر اقتصادی نهال نیز تاثیرگذارند.

شکل میوه:

میوه ی گردوی چندلر دارای پوسته ی چوبی بیضی شکل و نازکی است. که با شکستن آن به مغز سفیدرنگ آن میرسیم. لازم است بدانید، گردوی چندلر درصد چربی بالایی دارد. وزن هرگردو در حدود 15 گرم است که 10 گرم از آن، وزن مغز گردو است. میوه ی گردوی چندلر خاصیت فراوانی دارد. و برای خشکبار همچون آجیل و یا استفاده در غذا و سالاد و کیک و... بسیار مناسب است.

مقاومت در برابر بیماری ها و آفات:

به علت مقاومت بسیار بالای نهال گردوی چندلر در برابر بیماری ها و آفات؛ ریسک های ناشی از آسیب به درخت در دوره ی رشد به حداقل میرسد. همچنین در هزینه های اضافی سمپاشی و نگهداری نیز صرفه جویی میشود.

قدرت رشد درخت:

درخت گردوی چندلر یک درخت تنومند با قامتی نیمه راست است. این رقم تا رسیدن به دوره ی کهنسالی قادر است تا ارتفاع 5 متر نیز رشد کند. البته تمامی مواردی که در حداکثر محصول دهی نهال به آن اشاره شد. در ارتفاع درختان چندلر نیز موثر است.

خرید عمده انواع نهال گردو

برای رشد و محصول دهی بهتر نهال گردو چندلر لازم است تا شرایط محیطی ویژه را برای آن فراهم آوریم. مهم ترین فاکتورها در این مرحله:

  1. آزمایش خاک:

پیش از خرید نهال گردو چندلر؛ حتما باید یک نمونه خاک از بخش های مختلف زمین باغ خود و لایه های رویی و زیرین آن برداشته و برای آزمایشگاه مخصوص خاک، نزدیک محل باغ خود ارسال نمایید. این آزمایش در واقع تمامی ویژگی ها و کیفیت خاک شما را تعیین میکند. مثل

  • میزان شوری: 4 میلی موس برسانتیمتر.
  • میزان اسیدی یا بازی بودن خاک (ph): ph مناسب خاک باید بین 5.6 تا 5.7 باشد.
  • جنس خاک: خاک های نیمه سنگین شنی؛ رسی و لومی به علت حفظ بهتر رطوبت؛ برای کاشت این رقم مناسب ترند. وجود عمق خاک حداقل 3 متر برای رشد بهتر ریشه مناسب است.
  • عناصر موجود در خاک: به طور کلی درختان گردو چندلر 14 عنصر از خاک میگیرد. پتاسیم 0-1 درصد برحسب وزن خشک؛ کلسیم 0-5 درصد برحسب وزن خشک؛ منیزیم 0-2 درصد برحسب وزن خشک؛ منگنز 50 ppm؛ بور 20 ppm؛ ازت 1-5 درصد برحسب وزن خشک؛ مولبیدن 0-1 ppm؛ نیکل 0-1 ppm، مس 6 ppm؛ آهن 100 ppm، روی 20 ppm؛ گوگرد 0-1 درصد برحسب وزن خشک؛ کلر 100 ppm؛ فسفر 0-2 درصد برحسب وزن خشک.
  • و غیره.

تمامی این فاکتورها در راه اندازی باغ گردوی چندلر تاثیر مستقیم دارند. پس از دریافت نتایج خاک باید شرایط خاک را برای رشد نهال خود فراهم نمایید.

1.1. شخم زدن و ترکیب خاک: شما باید تمامی بخش های مختلف خاک را با یکدیگر ترکیب کنید تا خاک یکدست شود. لایه های سخت خاک را بشکنید تا ریشه ها راحت تر بتوانند در خاک رشد کنند. خاک را به خوبی شخم بزنید تا تهویه هوا در آن بهتر انجام شده و پس از آبیاری آب به راحتی تخلیه شود.

1.2. کوددهی: با توجه به کمبودهای موجود در خاک لازم است. با استفاده از کودهای مناسب؛ کمبودهای عناصر در خاک خود را جبران نمایید. کودهای مورد نیاز پیش از کاشت نهال گردو چندلر:

  • پتاسیم: این عنصر را با توجه به رسی بودن خاک به آن اضافه میکنیم. مقدار پتاسیم با رسی بودن خاک نسبت مستقیم دارد. یعنی هرچه خاک رسی تر باشد؛ باید به آن پتاسیم بیشتری بیفزاییم. به طور کلی 200 تا 400 کیلوگرم به ازای هر هکتار پتاسیم به خاک بیافزایید. کودهای پتاسیمی به صورت پتاسیم سولفات و پتاسیم کلراید به خاک اضافه میکنیم.
  • کلسیم: از‌این عنصر بیشتر در خاک های اسیدی و ترش استفاده نماییم. براساس میزان فقر کلسیم باید آهک به خاک اضافه کنیم. البته باید در مصرف آهک دقت کنید. وجود بیش از حد آهک؛ از جذب سایر عناصر جلوگیری میکند.
  • منیزیم: وجود این عنصر با توجه به میزان کمبود آن در خاک تعیین میشود. اگر خاک شما فاقد منیزیم است باید به ازای هرهکتار بین 300 تا 500 کیلوگرم منیزیم به خاک بیافزایید. اگر خاک شما اسیدی است بهتر است از کودهای منیزیم اکسید و در خاک های بازی از کودهای منیزیم سولفات و یا منیزیم اکسید و منیزیم سولفات به صورت همزمان استفاده کنیم.
  • فسفر: هرچه خاک شما اسیدی تر باشد نیاز به کود فسفری بیشتری دارد. در خاکهای اسیدی در هرهکتار بین 200 تا 300 کیلوگرم فسفر در ترکیب پنتوکسید فسفر به خاک اضافه کنید. در خاک های قلیایی به ازای هر هکتار بین 100 تا 200 کیلوگرم کود سوپرفسفات به خاک اضافه کنید.
  • کودآلی: این کودها را باید به همراه 40 تا 60 تن کود آلی به ازای هر هکتار به خاک اضافه کنید. کودآلی را در عمق کمتر از 25 سانتیمتری به خاک اضافه کنیم.

1.3. ایجاد چاله کاشت: چاله های کاشت را نیز باید یک فصل قبل از کاشت نهال گردو چندلر آماده کنید. عمق و قطر هر چاله باید بین 30 تا 60 سانتیمتر باشد تا ریشه ها در هنگام کاشت با دیواره ها برخورد نکند.

ارتفاع از سطح دریا:

اگر میخواهید بهترین باردهی را از نهال گردوی چندلر تجربه کنید به شما توصیه میکنیم آن را در ارتفاع 400 تا 1500 متر از سطح دریا بکارید. ارتفاع از سطح دریا درواقع دربرگیرنده ی فاکتورهای بسیار مهمی از جمله حداکثر سرما و گرمای هوا؛ احتمال بروز سرمازدگی؛ میزان بارندگی و روزهای برف و یخبندان و حتی برخی از ویژگیهای خاک و... میباشد.

برای کسب اطلاع از ارتفاع از سطح دریای منطقه ی خودتان؛ فقط کافیست عبارت "ارتفاع از سطح دریای شهر میاندواب" را در مرورگر جستجو نمایید و به جای کلمه ی میاندوآب؛ نام شهر خود را قرار دهید. با آگاهی از ارتفاع از سطح دریای منطقه ی خودتان میتوانید بهترین نهال گردو برای کاشت در شهرتان را بیابید.

فاصله کاشت:

فاصله ی کاشت نهال گردو چندلر از این رو بسیار حائز اهمیت است. که درختان برای رشد بهتر نیاز به دریافت نور کافی و دریافت اکسیژن برای تنفس و انجام عملیات فتوسنتز از آسمان و همچنین نیاز به دریافت آب کافی و مواد معدنی از خاک هستند. فاصله ی کاشت درختان درواقع با توجه به میزان گسترش شاخه ها و ریشه های آن در دوره بلوغ تا کهنسالی در نظر گرفته میشود. باید فاصله به گونه‌ای باشد که امکان دریافت نور خورشید توسط تمامی شاخه ها فراهم شود. و شاخه ها مزاحمتی برای یکدیگر ایجاد ننمایند. از طرف دیگر با تغذیه ی ریشه ها از منابع خاک، دچار فقر نشده و تغذیه ی درختان با اختلال مواجه نشود.

بنابراین بهترین فاصله برای کاشت نهال گردوی چندلر 5 در 7 متر مربع است. اگر باغ شما در زمینی شیب دار با شیب جنوبی باشد میتوانید این فاصله را به 5 در 6 متر کاهش دهید.

ایجاد فاصله ی کاشت مزایای دیگری همچون:

  • سهولت در برداشت میوه
  • سهولت در تردد ماشین آلات کشاورزی
  • استفاده از ضرفیت حداکثری باغ
  • و...

نیاز سرمایی:

درختان گردو چندلر برای رسیدن به حداکثر باردهی نیاز به عبور از یک دوره ی سرمایی 600 تا 800 ساعته دارند. در‌این دوره ی سرمایی و در فصل پاییز و زمستان دمای هوا باید بین 5 الی 10 درجه سانتیگراد باشد. پس از‌این دوره و با بیدار شدن درخت از خواب زمستانی، درخت وارد مرحله ی جدید میشود.

آبیاری:

بهتر است آبیاری را به ساعات ابتدایی روز موکول کنید. اگر از روش آبیاری قطره‌ای استفاده میکنید؛ قطره چکان ها را به تعداد مناسب و در سایه انداز درخت قرار دهید. به صورت متوسط نهال گردو چندلر هر 7 الی 10 روزیکبار به آبیاری نیاز دارد. آبیاری سالیانه آن به طور میانگین 7000 تا 10000 متر مکعب در هکتار است. البته با استفاده از روش آبیاری قطره‌ای این مقدار به 5 تا 7 هزار مترمکعب در هکتار کاهش میابد.

میزان آّبیاری درختان به عوامل زیر بستگی دارد:

  • میزان بارندگی
  • فصل آبیاری (در پاییز و زمستان کاهش و در بهار و تابستان افزایش)
  • سن درخت
  • روش آبیاری (روش آبیاری غرقابی هدر رفت آب بیشتری دارد.)

گرده افشان:

کاشت رقم گرده افشان در باغ؛ در میزان محصول دهی درختان تاثیر مهم و جدی دارد. اگر رقم گرده افشان با رقم اصلی سازگاری نداشته باشد؛ حتی میتواند باعث توقف محصول دهی درخت شود.

بهترین رقم گرده افشان برای نهال گردو چندلر:

  • نهال گردو فرانکت
  • نهال گردو rdm

معمولا به ازای هر 10 اصله از نهال رقم اصلی، 1 اصله از نهال گرده افشان در باغ میکاریم.

خرید نهال گردو چندلر

پس از بررسی شرایط رشد مطلوب نهال گردوی چندلر و تطابق آن با شرایط منطقه و باغتان و فراهم آوری هرآنچه که نهال برای رشد بهتر به آن نیازمند است. نوبت به خرید نهال گردو چندلر میرسد. برای خرید نهال گردو چندلر ابتدا باید یک نهالستان معتبر و دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی را بیابید. اینکه نهالستان نهال گردو در شهر شما قرار دارد یا خیر؛ موضوع مهمی نیست. نکته ی مهم پرورش نهال گردوی سالم و قدرتمند برای کاشت در باغ است. نهالستان های معتبر معمولا به همراه نهال ها، گواهی سلامت و ضمانتنامه کتبی معتبر ارائه میدهد. این موضوع میتواند ریسک های ناشی از خرید نهال گردو چندلر را تا حدودی کاهش دهد. پس از انتخاب نهالستان مناسب؛ جهت دریافت مشاوره، کسب اطلاع از قیمت نهال گردو چندلر و پیش خرید و یا خرید با آنها تماس بگیرید. نهالستان ها معمولا با توجه به شرایط اقلیمی در منطقه شما؛ بهترین نهال گردو در شهر شما را معرفی مینمایند. توصیه میکنیم، نهال ها را یک فصل قبل از کاشت؛ پیش خرید نمایید. به این ترتیب ریسک های ناشی از فقدان و یا افزایش قیمت نهال گردو چندلر به حداقل میرسد. سپس در فصل کاشت مناسب نهال را بکارید.

نهالستان پالیزگردو، با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی بزرگترین و مجهزترین نهالستان نهال گردو در شمال غربی کشور است. این نهالستان با دریافت کلیه مجوزهای معتبر و رسمی از جهاد کشاورزی؛ مثل گواهینامه معتبر و رسمی؛ شناسنامه ی معتبر و گواهی معتبر فعالیت و... امروزه به تولید و فروش انواع نهال میوه، از جمله فروش نهال گردو میپردازد. پالیزگردو با دارا بودن گواهی ثبت اختراع؛ موفق به تولید انواع ارقام اصلاحی و ژنوتیپ ها با سازگاری 100 درصدی در ارتفاع اعلام شده؛ گشته است. نهال های گردو در پالیزگردو همگی به همراه گواهی سلامت و ضمانتامه معتبر ارائه میشوند. جهت دریافت مشاوره رایگان با ما به صورت تلفنی و یا آنلاین و حضوری در تماس باشید.

جهت افزایش رضایتمندی شما باغداران محترم امروزه پالیزگردو خدمات دیگری نیز دارد:

  • ارائه مشاوره 100 درصد رایگان در حوزه نحوه ی راه اندازی باغ گردو؛ نحوه ی کوددهی؛ سمپاشی؛ آبیاری و....
  • راه اندازی باغ گردوی شما توسط تیم حرفه‌ای پالیزگردو؛ به صورت حضوری خدمتی دیگر از پالیزگردو.
  • ارائه مشاوره بیماری شناسی و آفت شناسی تحت نظر متخصصین گیاه شناسی و بیماری شناسی تنها در پالیزگردو.

بزرگترین نهالستان گردو

پس از خرید نهال گردو چندلر؛ نوبت به کاشت آن در چاله های کاشت میشود. نهال ها را با دقت از بسته بندی پلاستیکی خارج نموده و بررسی میکنیم. هرگونه تغییر حالت و یا وجود آفت در آن را به دقت بررسی نموده و در صورت سالم بودن و پس از هرس ریشه؛ آن را درون چاله هایی که از پیش آماده نموده‌ایم، قرار میدهیم. روی آن را با خاک مخلوط با کودهای شیمیایی پر نموده و با ضربه هایی روی آن را سفت میکنیم. توجه کنید که در صورت آبیاری خاک کمی نشست میکند. بنابراین باید نهال را به گونه‌ای بکاریم که طوقه ی آن از خاک بیرون باشد. سپس بلافاصله آن را آبیاری میکنیم. توجه نمایید که در هنگام آبیاری طوقه ی نهال خیس نشود. چرا که میتواند زمینه ساز بروز بیماریهای قارچی در درخت شود.

برای ارتباط با مشاوران ما در پالیزگردو به سایت palizgerdo.com مراجعه نموده و یا از طریق راه های ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید.

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی 09141832393

بازدید : 58
شنبه 3 مهر 1400 زمان : 17:17

نهال گردو ژنوتیپ برتر یکی از بهترین نهال های گردو در کشور ایران است. این رقم که توسط متخصصین ایرانی تولید و اصلاح شده و برای کاشت در اکثر نقاط کشور آماده سازی شده است. امروز به یکی از پرطرفدارترین نهال گردو؛ در صدر لیست خرید نهال گردو تبدیل شده است. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی نهال گردو ژنوتیپ برتر پرداخته و سپس نحوه ی خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر و ارسال آن را با یکدیگر بررسی کنیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

آیا نهال گردو ژنوتیپ برتر را در همه شهرها میتوان کاشت؟

بله! نهال گردوی ژنوتیپ برتر یک رقم با سازگاری بسیار بالا در نقاط گرمسیری و سردسیری کشور است. این رقم که برای اولین بار توسط متخصصین گیاه شناسی کشور ایران تولید و عرضه شده است. امروز به یکی از سازگارترین ارقام نهال گردو در کشورمان تبدیل شده است.

ارتفاع از سطح دریا برای کاشت نهال گردو ژنوتیپ برتر بین 0 تا 3000 متر است. تقریبا بیشتر مناطق در کشورمان در این بازه ی ارتفاعی قرار دارند. با توجه به قدرت رشد درخت و تحمل سرمایی و گرمایی آن خواهیم دریافت که خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر و کاشت آن در تمامی مناطق از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشورمان امکان پذیر است.

ویژگی های اصلی نهال گردو ژنوتیپ برتر

قدرت رشد درخت گردو ژنوتیپ برتر

نهال گردو ژنوتیپ برتر تحمل خشکی بسیار بالا و مقاومت بسیار عالی در برابر بیماری ها و آفات دارد. این رقم قدرت رشد بسیار عالی داشته و قادر است تا 4 متر رشد کند. این مورد هزینه های ناشی از نگهداری؛ سمپاشی و کوددهی و هزینه های برداشت محصولات و همچنین ریسک های ناشی از بیماری و آفت زدگی و مرگ درختان را کاهش میدهد.

محصول دهی و عمر اقتصادی درخت گردو ژنوتیپ برتر

درخت گردو ژنوتیپ برتر در 1 سالگی شروع به محصول دهی میکند. اما محصول دهی آن کمتر با کیفیت پایین تر است. با رسیدن به سن 5 سالگی که سن بلوغ درختان است. محصول دهی درخت به میزان حداکثری خود یعنی 8 تن در هکتار میرسد. دستیابی به محصول دهی حداکثری؛ نیازمند رسیدگی کافی و آبیاری درختان است. درخت این محصول دهی بینظیر را بین 150 تا 200 سال ادامه خواهد داد. جالب است بدانید درخت گردو ژنوتیپ برتر تا 2 برابر بیشتر از سایر درختان گردو عمر خواهد نمود. و این مورد هزینه های ناشی از خرید نهال گردو را به حداقل خواهد رساند.

میوه گردوی ژنوتیپ برتر

میوه های نهال گردو ژنوتیپ برتر بسیار باکیفیت و خوشمزه؛ با درصد چربی بالا هستند. گردوی ژنوتیپ برتر به همراه پوسته ی چوبی به طور میانگین 13 گرم وزن دارد. وزن خالص مغز 6.3 گرم است. شکل میوه تخم مرغی و رنگ آن سفید شیری است. پوسته ی چوبی آن بسیار نازک بوده و به راحتی جدا میشود. این میوه توسط مصرف کنندگان برای مصارفی همچون تهیه غذا، سالاد؛ کیک و شیرینی و یا دسر و مصرف در آجیل خریداری میشود.

نحوه ی خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر

در هر شهری که قرار دارید؛ از جمله شهرهای شمالی و یا جنوبی؛ باید به دنبال خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر از نهالستان های معتبر گردو باشید. چرا که تنها در این صورت است که ریسک های ناشی از خرید نهال گردو به حداقل میرسد. اما دلیل این کار چیست؟

  • بسیاری از باغداران اذعان نموده اند که نهالی که از نهالستان فاقد مجوز خریداری نموده اند با رقم انتخابی ایشان یکسان نبوده است.

در مقابل؛ نهالستان های معتبر به علت دریافت مجوزهای رسمی از جهاد کشاورزی؛ در صورت هرگونه تخلف مجوز ایشان باطل خواهد شد. بنابراین در انتخاب و فروش نهال گردو توجه کافی به خرج میدهند.

  • نهال های دریافت شده از نهالستان های غیر رسمی بیمار و یا آفت زده و حتی دچار شکستگی و یا بریدگی بوده اند.

نهالستان های معتبر در تمامی مراحل فروش و ارسال نهال گردو؛ نهال ها را گارانتی مینمایند. ارسال گواهی سلامت و ضمانتنامه کتبی توسط نهالستان معتبر نهال گردو؛ در صورت خرابی نهال، وجود بیماری و یا آفت میتوانید نهال های گردو را مرجوع کنید.

همچنین نهالستان ها وظیفه دارند نهال های گردو را به صورت استاندارد بسته بندی نموده و با وسایل حمل و نقل اصولی ارسال نمایند، تا کمتری آسیب به درختان وارد شود.

  • نهالستان های تقلبی؛ نهال ها را با قیمت بالاتر به فروش میرسانند.

متاسفانه به علت عدم نظارت بر فروش نهال گردو توسط نهالستان های تقلبی؛ نهال ها را به قیمت بالاتر از ارزش واقعی به فروش میرسانند. این در حالی است که جهاد کشاورزی خود به صورت مستقیم در قیمت نهال گردو ژنوتیپ در نهالستان های معتبر نظارت دارد.

  • نهالی که از نهالستان غیر رسمی خریداری نموده ایم رشد نمیکند.

عدم رشد نهال؛ دلایل متعددی میتواند داشته باشد؛ بیماری؛ وجود آفات از دلایل اولیه و از همه مهم تر عدم تطابق نهال با منطقه ی کاشت میتواند از مهم ترین دلایل عدم رشد نهال باشد. حتی اگر بهترین نهال گردو را خریداری نموده باشید؛ در صورت عدم تطابق آن رقم با منطقه ی باغ شما؛ قادر به رشد و محصول دهی در آن نخواهد بود.

از این رو؛ نهالستان های معتبر پیش از فروش نهال گردو؛ با مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات منطقه و باغ؛ بهترین نهال گردو را برای کاشت در باغ شما معرفی مینمایند.

معرفی نهالستان پالیزگردو؛ بزرگترین نهالستان رسمی گردو در شمال غرب کشور

نهالستان تخصصی نهال گردوی پالیزگردو با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی، بزرگترین نهالستان نهال گردو در شمال غرب کشورمان است. این مرکز با استفاده از به روزترین امکانات و تجهیزات پیشرفته و با بهره گیری از دانش روز کشاورزی، اقدام به تولید و فروش انواع نهال گردو از جمله فروش نهال گردو ژنوتیپ برتر نموده است. نهال های فروخته شده توسط این مرکز همگی به همراه گواهی معتبر و ضمانتنامه کتبی ارائه میشود. علاوه بر فروش نهال گردو؛ پالیزگردو اقدام به ارائه مشاوره 100 در 100 رایگان در حوزه خرید نهال گردو و یا نحوه ی کاشت و راه اندازی باغ گردو مینماید. تا باغداران محترم بتوانند بهترین باغ گردو را پرورش دهند.

از سایر خدمات این مرکز؛ احداث باغ گردو به صورت حضوری در شهر شما است. در صورت ثبت درخواست احداث باغ گردو توسط شما باغداران محترم، درخواست شما توسط کارشناسان پالیزگردو بررسی شده و متخصصین باغداری ما در زمان معین در باغ شما حضور میابند.

یکی دیگر از خدمات تخصصی و ویژه در پالیزگردو؛ ارائه مشاوره بیماری شناسی و آفت زدایی به همراه ارائه راهکار در باغ است. شما میتوانید کلیه سوالات خود را از متخصصین گیاه شناسی و بیماری شناسی پالیزگردو به صورت تلفنی؛ آنلاین و یا حضوری بپرسید.

نتیجه گیری

نهال گردو ژنوتیپ برتر یکی از بهترین نهال های گردو برای کاشت در اکثر نقاط کشورمان است. این نهال قادر است سرمای منطقه و حتی گرمای بیش از حد مناطق جنوبی کشور را به خوبی تحمل نموده و به حداکثر محصول دهی دست یابد. عمر اقتصادی بالا و محصول دهی بسیار عالی دو عامل اصلی در خرید نهال گردوی ژنوتیپ برتر به حساب میاید. از طرفی میوه های این رقم دارای وزن بالا و درصد چربی زیادی هستند که بسیار مورد علاقه ی خریداران است. از سایر ویژگی های این رقم خودسازگاری و عدم نیاز به کاشت رقم گردوی گرده زا در باغ است. اگرچه در برخی از منابع توصیه میشود؛ کاشت رقم گرده زا در افزایش محصول دهی درختان گردو تاثیر گذار است. قدرت رشد این درخت بینظیر است و قادر است در برابر خشکی مقاومت بسیار عالی از خود نشان دهد. به طور کلی، اگر قصد خرید بهترین نهال گردو در شهرتان را دارید. توصیه ی ما به شما خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر است.

سایت پالیزگردو www.palizgerdo.com

شماره تماس با آقای سعید قاسمی (مدیریت پالیزگردو):09141832393

بازدید : 103
يکشنبه 5 بهمن 1399 زمان : 11:00

نهال گردو ترکیه

نهال گردو خوشه ای ترکیه ، از انواع بسیار زیادی برخوردار می باشد که به دلیل کیفیت مطلوب . همچنین باردهی مناسب بسیار مورد توجه افراد و همچنین کشورهای دیگر قرار گرفته است. این نهال ها دارای خصوصیات بسیار برجسته ای می باشند که سبب اهمیت آنها در بازار تجاری شده است. نهال گردو خوشه ای ترکیه با در بر داشتن میوه هایی بسیار خوشمزه و مفید دارای بازار بسیار گرمی خواهند بود. این میوه ها در نهال گردو خوشه ای ترکیه از انواع بسیار زیادی برخوردار خواهند بود. اما غریب به اتفاق این میوه ها گرد هستند و دارای 32 میلی متر اندازه می باشند. این مورد تایید می کند که تا چه میزان نحوه ای باردهی نهال گردو در این نمونه از نهالها زیاد می باشد. خرید نهال گردو خوشه ای ترکیه مزایای بسیار زیادی را برای باغداران در بر خواهد داشت. خصوصیات گردو در این نهال ها سبب می گردد که توجه بسیاری از باغداران به سمت خرید درخت گردو ترکیه ای منعطف گردد. قیمت نهال گردو در این انتخاب هوشمندانه نیز بی تاثیر نخواهد بود. افراد می توانند با قیمت بسیار مناسب اقدام به تهیه این نهال ها نمایند.

خصوصیات نهال گردو خوشه ای ترکیه :

همانطور که گفته شد این نهال گردو ترکیه ای دارای انواع بسیار زیادی می باشند اما در برخی از خصوصیات دارای وجه های مشترکی هستند. یکی از انواع نهال های گردو ، نهال گردو یالورا می باشد. عملکرد گردو در این نهال ها بسیار قابل توجه خواهد بود. این نهال ها اغلب دارای پایه ی بسیار قوی می باشند. از این رو در برابر سرمای فصل بهار که در بسیاری از موارد به برخی از نهالها آسیب جبران ناپذیری وارد می کند، مقاوم خواهند بود. نکته قابل توجه در این نهال ها ، نیاز آنها به دمای 27 تا 33 درجه سانتی گراد برای پر شدن محصول می باشد. این محصول در این دما می تواند مغزهای روشن و پرشده ی مطلوبی را به شما ارائه دهد. اما ناگفته نماند که در دمای 42 الی 50 درجه سانتی گراد این محصول دچار سوختگی و خشک شدن می شود. در این دما هم میوه و هم برگ درخت گردو دچار سوختگی خواهد شد.

ارتفاع درخت گردو در نهال گردو خوشه ای ترکیه :

یکی دیگر از موارد قابل توجه در نهال گردو خوشه ای ترکیه ، ارتفاع نهال گردو خواهد بود. ارتفاع بلند و همچنین نیمه گسترده ی این محصول می تواند فضای بسیار دلنشینی را برای شما مهیا نماید. اما باید توجه داشته باشید که این درخت نیاز به هرس نمودن به موقع خواهد داشت. زیرا با بلند شدن ارتفاع در این محصول ،عملکرد درخت گردو در میزان باردهی نهال گردو بسیار اثر گذار خواهد بود. شما با رشد و ارتفاع بیشتر شاهد میزان باردهی کمتری خواهید بود.

عوامل تاثیر گذار در میزان باردهی نهال گردو :

برخی از عوامل تاثیرات بسیار چشمگیری در نحوه ای میزان باردهی نهال گردو خواهند داشت. از جمله این موارد می توان به رطوبت نسبی اشاره نمود .این رطوبت سبب رشد ایده آل و مطلوبی در این نهالها خواهد شد. اگر شما به دنبال به دست آوردن محصولی با طعم مطبوع و همچنین رنگ روشن و پوست کاغذی هستید بهتر است از گرد افشان ها بی نصیب نمانید . استفاده از فواصل مناسب برای کاشت نهال گردو سبب می گردد که نحوه ای میزان باردهی درخت گردو بسیار مناسب و منحصر به فرد صورت پذیرد. فاصله ای کاشت 6 در 6 میتواند برای به بار نشستن مناسب این محصول بسیار مفید باشد. یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در رشد خرید نهال گردو خوشه ای ترکیه ، که یکی از پرکشت ترین و معروفترین ارقام نهال گردو در جهان می باشد، تاثیر گذار است استفاده از آب و هوای مناسب برای این محصول خواهد بود. آب و هوای خشک ، سردسیر و معتدل می تواند در رشد مطلوب این نهال ، نقش چشمگیری داشته باشد. اگر این محصول از شرایط مناسب و ایده آلی برای رشد برخوردار گردد در سال اول کاشت ، باردهی آن صورت خواهد پذیرفت. یکی از موارد حائز اهمیت در این نهال گردو جلوگیری و ممانعت از غرقاب نمودن ریشه ی این نهال خواهد بود. این کار سبب می گردد که ریشه دچار فلج شدن گردد. ریشه ی این گیاه در مقابل بسیاری از بیماری ها مقاومت مناسبی خواهد داشت.

بازدید : 140
يکشنبه 5 بهمن 1399 زمان : 10:58

نهال گردو خوشه ای

گردو میوه ای پرخاصیت و مغذی محسوب می شود. مغز گردو سرشار از امگا ۳ بوده و غذای مغز بشمار می آید. علاوه بر این از دیگر خصوصیات گردو مقادیر قابل توجهی پروتئین، فیبر، انواع ویتامین های گروه B وE، آنتی اکسیدان و مواد معدنی مانند منگنز، روی و مس در آن است. با توجه به ارزش غذایی بالای گردو، تولید و فروش گردو مورد توجه برخی افراد قرار گرفته است. نهال گردو خوشه ای فرانسه یکی از برترین نژادهای گردو بوده که مورد توجه باغداران و پرورش دهندگان گردو قرار دارد. گردوی بدست آمده از درخت گردو درشت و سنگین بوده و ارزش غذایی عالی دارد. از جمله خصوصیات گردو خوشه ای فرانسوی پوست نازک، اندازه مغز گردو درشت و گردوی چرب با مقادیر زیادی امگا ۳ است. فروش گردو خوشه ای ژنوتیپ فرانسه با توجه به میزان باردهی درخت گردو درآمد خوبی نصیب تولید کنندگان می کند. درختان گردوی خوشه ای فرانسوی در دسته های ۱۰ تا ۱۲ عددی میوه داده و در انتهای هر شاخه خود دارای گردو هستند. میزان باردهی درخت گردو خوشه ای فرانسوی نسبت به دیگر نژادها بیشتر است. خرید نهال گردو خوشه ای در واقع سرمایه گذاری خوبی بشمار می رود. از اینرو فروش نهال گردو خوشه ای فرانسوی جزو اولویت های باغداران زیادی قرار دارد. در ادامه به بررسی خصوصیات نهال گردو خوشه ای فرانسه می پردازیم.

خصوصیات نهال گردو خوشه ای

نهال گردو خوشه ای فرانسه پاکوتاه بوده و اندازه ای کوچک دارد. ارتفاع نهال گردو کوچک بوده و اندازه درختان گردو این نژاد در بلندترین حالت به ۶ الی ۷ متر می رسد. گردوهای خوشه ای حدود ۳ سانتی متر بوده و از پوستی سفید و خوش رنگ برخوردارند. با توجه به خصوصیات این نوع گردو، خرید گردو خوشه ای فرانسوی برای استفاده در بسته بندی ها و آجیل مناسب است. برای اینکه عملکرد نهال گردو در بهترین حالت خود قرار داشته باشد در هنگام کاشت نهال باید حداقل فاصله ۶ تا ۷ متری رعایت شود. در اینصورت هر درخت گردو در سال حدود ۴۰ کیلوگرم گردوی خشک محصول می دهد. نهال گردو خوشه ای فرانسه باید در مناطق سردسیر کاشته شود. برای برداشت محصول عالی، چندین هفته قرار گرفتن گردو در معرض دمای حدود ۳۰ درجه سانتی گراد ضروری است. اما توجه داشته باشید که دمای بالای ۴۵ درجه برای گردو مضر بوده و آنرا خشک می کند. بنابراین بهترین زمان برای خرید گردو در اواسط تابستان خواهد بود. میزان عملکرد نهال گردو خوشه ای فرانسوی مناسب بوده و حتی در سال اول نیز محصول خواهد داد. ارتفاع نهال گردو کوتاه است و پس از بزرگ شدن نیز بدلیل خصوصیات آن همانند پرچین در باغ مورد استفاده قرار می گیرد. درخت گردو خوشه ای فرانسوی یک درخت دیرگل، زود بازده و کوتاه قد بشمار می آید و در هر هکتار حدود ۶ تن محصول می دهد.

فروش نهال گردو خوشه ای فرانسه

نهال گردو خوشه ای بدلیل خصوصیات ویژه خود دارای قیمتی بالاتر از سایر نهال های گردو است. برای خرید نهال گردو با قیمت مناسب و با کیفیت مطلوب به ما مراجعه کنید. نهال گردو برای ارتفاع ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا مناسب است و لیکن در ارتفاعات بالاتر باردهی آن کم می شود. کود مورد استفاده برای درختان گردو خوشه ای کمپوست دامی است که بطور استاندارد مقدار ۵ تن در هر هکتار مورد نیاز است. آبیاری نهال گردو خوشه ای فرانسه از دیگر موارد مهم و ضروری است که عدم توجه به آن منجر به خشک شدن و یا کاهش میزان باردهی می گردد. در حالت معمولی در ماه های گرم سال مانند تابستان و ماه مهر هر هفته نهال های گردو را آبیاری نمائید. در فصل بهار نیز هر ۱۰ روز یکبار آبیاری درختان و نهال های گردو توصیه می شود. در شش ماهه دوم سال بسته به منطقه آب و هوایی ممکن است نیازی به آبیاری نبوده و یا اینکه هر ۱۰ روز یکبار آبیاری صورت پذیرد. یک ویژگی مهم نهال گردو خوشه ای فرانسه این است که در برابر آفات و بیماری ها مقاوم است، با اینحال پس از خرید نهال گردو خوشه ای فرانسه سمپاشی و هرس درختان را فراموش نکنید.

بازدید : 111
يکشنبه 5 بهمن 1399 زمان : 10:57

نهال گردو مراغه :

نهال گردو ژنوتیپ برتر مراغه یکی از نهالهای بسیار قابل توجه می باشد که از شهر مراغه واقع در استان آذربایجان شرقی نشات گرفته است. پس از تولید نهال در این شهر، این نهال گردو ژنوتیپ برتر مراغه به عنوان یک تولید بسیار مرغوب و مناسب در سراسر استان ها گسترش پیدا کرد. از این رو می توان شهر مراغه را مانند شهر تویسرکان واقع در همدان ، نوعی قطب تولیدی برای فروش گردو و همچنین فروش نهال گردو دانست. همانطور که هر نهال گردویی دارای مزایای خاصی می باشد این نهال نیز از خصوصیات برتر و ویژه ای برخوردار خواهد بود. همین ویژگی ها سبب شده است که این محصول یکی از تولیدات پر طرفدار در کشور ما محسوب گردد. در این مطلب به بررسی برخی از ویژگی های بسیار منحصر به فرد این نهال گردو ژنوتیپ برتر مراغه خواهیم پرداخت .

خصوصیات نهال گردو ژنوتیپ برتر مراغه :

خصوصیات گردو در شهر مراغه به اندازه ای خاص و ویژه می باشد که توجه بسیاری از توریست ها را نیز به خود جلب نموده است. مغز بسیار روشن و همچنین سرشار از انرژی و مواد مغذی ، همچنین درشت بودن این مغز ، نگاه های افراد را به سمت خود خواهد کشید. علاوه بر این عملکرد نهال گردو نیز در این نهال بسیار خاص خواهد بود. این نهال از مزیت زود بارده بودن برخوردار می باشد. همچنین مقاومت بسیار مناسبی در برابر سرمای بهاره از خود نشان خواهد داد. کاغذی بودن پوست این محصول سبب می شود که افراد به راحتی اقدام به استفاده از این محصول نمایند. تمامی این خصوصیات درخت گردو سبب می شود که استفاده از این نهال برای افراد بسیار ایده آل تلقی گردد.

ارتفاع نهال گردو ژنوتیپ برتر مراغه :

نهال گردو ژنوتیپ برتر مراغه از ارتفاع متوسطی برخوردار می باشد. این ارتفاع برای باغداران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. در ابتدا ارتفاع درخت گردو سبب می شود که عملکرد درخت گردو برای تولید گردوهای مرغوب بسیار مناسب صورت پذیرد. همچنین این ارتفاع هم می تواند به عنوان چتری برای باغبانان به حساب آید و همچنین می توان به راحتی به میوه های این محصول نیز دسترسی پیدا کرد. البته ارتفاع این نهال گردو به عوامل بسیاری همچون رسیدگی به نهال بستگی خواهد داشت. همچنین برای جلوگیری از ارتفاع بسیار زیاد این نهال می توانید از هرس کردن درخت بهره مند شوید.

نحوه ای میزان باردهی نهال گردو :

همواره برای اینکه بتوان به محصول مناسبی دسترسی پیدا کرد ، فقط خرید نهال گردو مهم نیست. اگر شما محصول بسیار ایده آلی را خریدار نمایید و به نحوه کاشت ، داشت ، نهال گردو اهمیت چندانی ندهید ، هرگز از محصول مناسبی برخوردار نخواهید بود. نهال گردو ژنوتیپ برتر مراغه ، مهمترین ارقام نهال در بسیاری از گلخانه ها خواهد بود. از این رو با بررسی نحوه ای کاشت ، داشت ، درخت گردو می توانید از میزان باردهی گردو بسیار بالایی برخوردار شوید. یکی از موارد قابل توجه در این نهال گردو تفاوت نهال نر و ماده در باز شدن گلهای آنها خواهد بود. در فروردین ماه شما شاهد باز شدن گلهای نهال گردو، نر خواهید بود. یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در مشخصات نهال گردو ، فواصل کاشت نهال گردو ژنوتیپ برتر مراغه خواهد بود. بهتر است با فاصله ی 8 در 8 این محصول را کاشت .

نهال گردو مراغه

بسیاری از باغداران امروزه به دلیل مزایای بسیار زیاد این نهال به دنبال خرید درخت گردو مراغه ، خواهند بود. از این جهت می توان گفت که این نهال ها دارای قیمت یکسانی در بازار نخواهند بود و همواره دچار نواساناتی خواهند شد. بدین جهت از ارائه قیمت به صورت روزانه بهره مند خواهید شد. شما هر روز می توانید با مراجعه به سایت ما از قیمت درخت گردو برخوردار شوید. برخی از عوامل می توانند تاثیرات بسیار چشمگیری بر روی قیمت این محصول داشته باشند. این محصول به دلیل برخورداری از مقاومت بالا بسیار مورد توجه خواهد بود. از این رو باغداران به دلیل اینکه متوجه ضرر نگردند ، ترجیح می دهند که از این محصول استفاده نمایند. همچنین این محصول در برخی از گلخانه ها موجود می باشد. همچنین این محصول دارای میزان باردهی گردو بسیار بالایی خواهد بود. از این نظر می توان گفت جایگاه ویژه ای در بازار تجاری خواهد داشت.

بازدید : 101
يکشنبه 5 بهمن 1399 زمان : 10:55

نهال گردو فرنور، گردویی با پوستی گاغذی و از بهترین انواع فعلی گردو در جهان

خصوصیات نهال گردو فرنور:

نهال گردو فرنور ، نهالی است پیوندی که اولین بار در کشور فرانسه تولید شد و عمر زیادی از پیدایش آن نمی گذرد.این نوع نهال از بهترین انواع اقلام گردو است. مزیت ها و ویژگی های بسیار خوبی؛ مانند شکوفه دادن به موقع نهال گردو فرنور، باردهی بالا، و میزان مقاومت بسیار خوب آن در برابر عوامل جانبی مانند باد و سرمای زیاد، بزرگ بودن گردوها و کیفیت بسیار خوب و پوست نازک و کاغذی، مغزهای بسیار درشت و با رنگ روشن که به رو به سفیدی می زند، و برداشت آسان و انبار راحت آن ، از برجسته ترین خصیصه های این نوع نهال گردو است .

به طور معمول در هر هکتار می توان 1 تن از این محصول را در سن 2 تا 3 سالگی و 5.4 تن در زمان بلوغ درخت، را استحصال نمود. بهتر است این نوع گردو بر اساس دستورالعمل های بررسی شده در، ارتفاع بالای 1000 تا 3000 متر بالاتر از سطح دریا ، کاشته شود . در ادامه این مطلب به بررسی مشخصات متفاوت درخت و نهال گردو فرنور خواهیم پرداخت :

ارتفاع نهال گردو فرنور:

در مورد ارتفاع نهال گردو فرنور، باید گفت بهتر است نهال گردو فرنور را هنگامی تهیه نمود که میان 50 تا 80 سانتی متر ارتفاع داشته باشد. میزان ارتفاع نهایی آن با توجه به اقلیم و نوع خاک هر کشور، متفاوت است. اما به طور میانگین ارتفاع درخت بالغ آن، تا 6 متر نیز به ثبت رسیده است . نهال گردو فرنور ، به صورت نیمه عمودی رشد می کند.

میزان باردهی گردو:

همان گونه که در ابتدای مطلب عنوان شد ، میزان باردهی نهال گردو فرنور ، تا سن سه سالگی حدود 1 تن است و در بلوغ کامل آن، می توان به برداشت حدود 6 تن هم امیدوار بود.

زمان باردهی نهال گردو فرنور بسیار کم است و در صورت نگهداری مناسب و کاشت آن در مناطق استاندارد، در یک و دو سالگی شروع به باردهی می کند. اما بهتر است تا، رسیدن درخت به عمر 4 سالگی از زیاد به استحصال محصول از درخت چشم نداشت و بیشتر به فکر قدرت بخشی و پخش کود و نگهداری مناسب بود.

اما پس از 4 سال ، می توان انتظار بهترین باردهی ها را از این گونه گردو داشت. برداشت محصول در این سن، می تواند منجر به باردهی بالاتر آن در دراز مدت و همچنین رشد و قدرتمندتر شدن تنه درخت ، گردد و به رشد بسیار خوب آن ، کمک شایانی می نماید.

نحوه کاشت و فواصل کاشت ،داشت، و برداشت نهال گردو:

نحوه کاشت:

بهترین زمان کاشت این درخت، در ماه های دی و بهمن است . البته این موضوع به شروع فصل سرد در هر اقلیمی برای کاشت نهال گردو فرنور وابسته است.

فواصل کاشت نهال گردو

تجربه نشان داده است که بهترین فاصله ی کاشت نهال گردو فرنور ، نسبت به دیگر درختان 5 در 5 در 7 متر است . این طرح درختان را، در کمترین و بهینه ترین حالت از یکدیگر قرار می دهد . البته می بایست یک گرده افشان فرنت را به ازای هر 10 درخت در میان درختان، کاشت تا هم از اثرات مثبت آن بهره برد و هم ، با توجه به نوع این درخت ، میزان گرده افشانی و در نهایت باردهی درخت را تا حد ممکن بالا برد. به یاد داشته باشید که این گرده افشان می بایست در بخش اصلی و ردیف درختان کاشته شود.

داشت :

در مورد نگهداری این درخت نیز بهتر است ، برای هر یک از انواع نهال گردو فرنور، کود بسیار با کیفیت ، در 2 مقطع از سال مورد استفاده قرار گیرد و با استفاده از پوست خشک شده ی باردهی اولیه درخت در سنین پایین نهال گردو فرنور، می توان کود طبیعی برای رشد بسیار خوب درخت تهیه نمود .

به یاد داشته باشید که در هنگام کود ریزی این عمل باید از فاصله ی دور انجام گیرد و بهتر است مانند یک حلقه به دور نهال گردو فرنور ، چیدمان شود که می تواند از هدر رفت آب نیز، جلوگیری کند. بهتر است کودریزی به صورت لایه ای انجام گیرد و یک لایه کود حیوانی و یک لایه پوست خشک شده ی گردو ، بر روی هم قرار گیرند.میزان آب مورد نیاز برای نگهداری ، 20 لیتر در هر بیست روز است.

برداشت نهال گردو:

زمان برداشت محصول نهال گردو فرنور یا درخت فرنور، در دو هفته ی پایانی شهریور است.

خصوصیات و مشخصات نهال گردو :

خصوصیات درخت گردو:

از خصوصیات بسیار منحصر به فرد نهال گردو فرنور یا درخت بالغ آن، درصد بالای باردهی در ساقه های فرعی است که به حدود 50 درصد هر ساقه نیز می رسد.

از دیگر خصوصیات نهال گردو فرنور، دسته بندی آن به چهار نوع با چربی متفاوت است . این محصول در طبقه بندی 1 تا 4 دسته بندی می گردد که چربی دسته اول حدود 12 درصد مغز گردو، در دسته دوم میزان آن به 20 درصد ، دسته سوم دارای 49 درصد و در نهایت در دسته چهارم مغز گردو حداقل 51 و حداکثر 57 درصد چربی دارد.

اندازه گردو با پوسته : بین 40 تا 42 میلی متر

از مشخصات بسیار منحصر به فرد نهال گردو فرنور می توان به صورت خلاصه به مطالب زیر اشاره نمود:

اندازه گردو با پوسته : بین 40 تا 42 میلی متر

وزن پوست : 13 گرم

میانگین وزن مغز گردو : بین 7 تا 9 گرم

مشخصات خرید نهال گردو

نهال گردو فرنور و درخت بالغ آن ، دارای یکی از برترین گردو ها هستند. پوست این نوع گردو به شدت نازک است و دارای پوست کاغذی است. طعم آن بسیار شیرین و عالی است و به همین علت یکی از گران ترین انواع گردو در آجیل های مختلف یا به صورت جداگانه است.

مشخصه ی دیگر محصول نهال گردو فرنور یا درخت بالغ آن، که تاثیر بالایی در قیمت گذاری دارد، دارا بودن مغزی بسیار روشن است که در مواردی بسیار به سفیدی، نزدیک هستند . لیکن هر چه این رنگ روشن تر باشد نشان از بالاتر بودن کیفیت گردو و به تبع آن قیمت بالاتر گردو است.

نهال گردو فرنور دارای نوعی از مغز گردوست که با طعمی بسیار شیرین و پر مغز از معدود گردو های پوست کاغذی دارای کیفیت بسیار بالاست که علیرغم تابش نور آفتاب مستقیم و ضخامت کم پوست گردو ، قادر به حفظ روشنیِ زرد بسیار مایل به سفید و کیفیت بالا و ظاهر بسیار لوکس این گردو نسبت به اقلام دیگری از قبیل فراکت، فرنت، چندلر و دیگر انواع خرید نهال گردو است.

بازدید : 116
يکشنبه 5 بهمن 1399 زمان : 10:52

نهال گردو کانادایی ، یکی از ارقام بسیار مقاوم در برابر سرما

عملکرد گردو

عملکرد نهال گردو کانادایی ، یکی از برترین عملکردها در میان دیگر انواع و اقلام گرو، در آب و هوای سرد است. این نوع گردو، یکی از منحصر به فرد ترین قلم های گردو است، که علیرغم دارا بودن کیفیت بسیار بالای مغز گردو، توانایی فوق العاده ای در برابر سرما دارد.

خصوصیات نهال گردو کانادایی

عملکرد نهال گردو کانادایی ، یکی از برترین عملکردها در میان دیگر انواع و اقلام گرو، در آب و هوای سرد است

از خصوصیات این نوع نهال گردو می توان به زود بارده بوده بودن و مقاومت بالا در برابر سرما اشاره نمود. نهال گردو کانادایی ، از انواع ارقام طبیعی گردو می باشد که از پیوند عناصر و جزئیات مثبت کلون های آمریکای شمالی به دست آمده است . از خصوصیات ظاهری نهال گردوی کانادایی می توان به قد نیمه افراشته ی این نهال اشاره نمود که با گذشت زمان و تبدیل شدن به درخت ، این رقم کمی کج به نظر می رسد.

مشخصات گردو

نهال گردو کانادایی ، یکی از مرغوب ترین گردو ها را در میان ارقام دیگر گردو دارا است. مغز این نوع گردو درشت و تقربیا دارای رنگی کهربایی و روشن است. به طور متوسط ، مغز این نوع گردو ، 9 گرم از حدود 16 گرم کل وزن گردو با پوست را شامل می گردد.

ارتفاع نهال گردو

ارتفاع نهال گردو کانادایی ، از حدود نود سانتی متر تا حدود یک متر و هفتاد سانتی متر، بسته به میزان عمر نهال، متغیر است. با توجه به رشد بهتر نهال گردو کانادایی ، در مناطق سرد ( به شرط آنکه از آخرین یخبندان سال مدتی گذشته باشد)، کاشت آن در مناطق شیب دار و کوهستانی یا زمین های هموار، ارتفاع نهال می تواند متغیر باشد.

میزان باردهی گردو

میزان باردهی نهال گردو کانادایی ، در سنین کم طبیعتا کم است

میزان باردهی نهال گردو کانادایی ، در سنین کم طبیعتا کم است و در این دوران می بایست بیشترین توجه، بر روی نگهداری درست آن انجام بگیرد. اما این قلم، بسیار زود بازده است و در مواردی از همان سنین اولیه شروع به باردهی، هر چند کم؛ می نماید. اما از حدود 3 تا 5 سالگی می توان انتظار بازدهی حدود 25 تا 30 کیلوگرم از هر درخت را داشت و از سن 10 سالگی به بعد که نهال گردو کانادایی ، به بلوغ می رسد، به طور متوسط انتظار باردهی بین 65 تا 70 کیلوگرم دور از انتظار نیست و هر چه سن درخت بالاتر می رود، میزان باردهی آن نیز تا حد مشخصی بیشتر می شود.

نحوه کاشت ،داشت، نهال گردو

کاشت نهال گردو کانادایی ، می بایست با احتساب ارتفاع ریشه آن در حدود 0.5 متری تا 0.75 متری انجام گردد

کاشت نهال گردو کانادایی ، می بایست با احتساب ارتفاع ریشه آن در حدود 0.5 متری تا 0.75 متری انجام گردد. نکته مهم پس از کاشت این است که حتما پس از کاشته شدن آن، از کودهای ارگانیک حیوانی برای تقویت نهال بهره گرفت.

خصوصیات درخت گردو

از بارزترین خصوصیت های درخت گردو کانادایی ، کمی تمایل این درخت به سمت راست یا چپ است و به طور طبیعی، به صورت کاملا عمودی رشد نمی کند. برای رشد عمودی نهال گردو کانادایی ، می توان از تکیه گاه های چوبی به ارتفاع درخت یا نهال بهره برد. اگر این کار از دوران کم سن و سال بودن و در کل نهال گردو کانادایی صورت گیرد، میزان غیر عمود بودن آن، به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

ارتفاع درخت گردو

ارتفاع درخت گردو کانادایی ، بسته به نوع اقلیم و محل کاشت و همچنین آبیاری منظم آن دارد. این رقم ارتفاعی بین 10 تا 14 متر را ، می تواند با در بر داشتن وزن میوه ی خود تجربه نماید.

میزان باردهی درخت گردو

همان گونه که عنوان شد از نهال گردو کانادایی ، تا حدود ده سالگی نباید انتظار باردهی در سطح تجاری را داشت ؛ اما از این سن به بعد می توان انتظار داشت که در هر هکتار بین 6 تا 7 تن گردی مرغوب را ، بارهی داشته باشد.

عملکرد درخت گردو

عملکرد نهال گردو کانادایی و همچنین درخت آن، قدرت رویشی متوسط رو به بالایی دارد . از خصوصیات بسیار مثبت این رقم، بسیار دیرگل بودن آن در مناطق سرد سیر است؛ که سبب عدم سرمازدگی شکوفه های نورس می شود. نوع تشکیل جوانه های محصول این درخت به طور متوسط 75 درصد در ساقه های اصلی و جانبی است که راندمان ، خوبی برای آن رقم زده است.

مشخصات درخت گردو

درخت گردو کانادایی ، از دسته ارقامی از گردو است که مقاومتی بسیار بالا در میان دیگر ژنوتیپ های گردو ، در برابر سرما و یخ زدگی دارد. زمان گلدهی این رقم، در انتهای اسفند و اوایل فروردین است و زمان برداشت محصول آن، طی ماه شهریور است.

عملکرد نهال گردو

باید تلاش کرد تا حد ممکن آن را در برابر یخ زدگی مصون نگه داشت

نهال گردو کانادایی ، راندمان بسیار خوبی در برابر سرما دارد اما محافظت از آن در این دوره از سرمای بسیار شدید الزامی است و باید تلاش کرد تا حد ممکن آن را در برابر یخ زدگی مصون نگه داشت.

فاصله نهال گردو کانادایی :

حداقل فاصله نهال گردو کانادایی ، در زمین های شیبدار 5 در 5 متر و در زمین های هموار 7 در 7 متر می باشد.

قیمت نهال گردو

برای اطلاع از به روز ترین قیمت خرید نهال گردو چندلر ، می توانید به وب سایت مراجعه فرمایید یا با روابط عمومی شرکت معتبر بزرگ و بسیار مشهور نهالستان مهندس سعید قاسمی؛ ارتباط برقرار کنید و علاوه بر آگاهی از، آخرین قیمت این نهال از مشاوره ی کارشناسان زبده ی ما نیز بهره مند شوید.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 121
  • بازدید سال : 431
  • بازدید کلی : 3544
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی